Underbara söndag.

Vaknade i vanlig ordning lite efter sex. Låg kvar ett tag i sängen men efter ett tag blev kaffesuget för stort så pallrade mig ner till köket. Tömde diskmaskinen och städade upp i vanlig ordning. Kokade kaffe och tänkte att jag skulle börja baka bullar eftersom varken nyhetsmorgon eller något annat kul att titta på hade börjat. Men kom ganska fort på att jag har ju ingen kardemumma. Jaha, klockan är sju och affären öppnar åtta. Tog med mitt kaffe till rummet och läste lite bok. Tio i åtta var jag påklädd och klar, lika bra att vara vid affären när de öppnar tänkte jag. 08.02 stod jag utanför Coop och ingen dörr öppnas.. vaa fan komigen tänker jag. Kollar på dörren och inser att dom såklart öppnar kl 09.00 på söndagar. Skit coop. Så det var bara att börja gå mot maxi, tar ju betydligt mycket längre tid men å andra sidan var det ju ingen stress och solen värmde lite så det blev en skön morgon promenad. Väl hemma var de bara att börja knåda och äta frulle medan degen jäste. 
 
Dom blev himla fina och goda faktiskt. Väldigt nöjd. Och bra tidsfördriv här uppe. Så vi har hängt i köket och fikat hela förmiddagen! Bra början på söndagen måste jag säga.
 
 
Ikväll ska jag och Amanda ge oss på att baka mini-dammsugare. Sist jag försökte blev dom inte så bra så hoppas på bättre resultat den här gången. Borde kanske ta mig till gymmet också. Eller så dricker jag bara mer kaffe och äter bullar istället. Kan nog bli sista alternativet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0